U bent hier: Regels t.a.v. kunstgrasveld.

Regels t.a.v. kunstgrasveld.

Beste spelers, trainers, leiders en supporters van SV ENS

Het kunstgrasveld is bijna klaar, we mogen er inmiddels op trainen, dat is ook belangrijk om zo de mat in de juiste conditie te brengen. Je krijgt nu nog het gevoel dat je op een deken loopt en de balsnelheid niet is wat je verwacht van een kunstgrasveld. De mat moet ingelopen worden en daarna worden gekeurd door de KNVB, als de mat is goedgekeurd mogen we er ook wedstrijden op voetballen.

Het voetballen op een kunstgrasveld brengt ook met zich mee dat er gedragsregels zijn voor het spelen erop. Aan de zijkant van het veld hangen dan ook boordjes met wat wel en niet mag. Hieronder staan ze nogmaals benoemd.:

SPELREGELS EN GEBRUIK:
- GEEN GLASWERK
- GEEN METALEN NOPPEN
- GEEN ROOKWAREN EN VUUR
- GEEN KAUWGOM
- GEEN TOESCHOUWERS
- GEEN HUISDIEREN

VERBODEN TE BETREDEN BIJ:
- SNEEUW, IJS EN DOOI

BETREDEN VIA TOEGANGSPOORT EN VOETEN VEGEN
bord met regels

Naast deze regels zijn er ook regels voor het trainen op de velden en het gebruik van materialen in en op het veld.
- Zo moeten de doelen NIET GESLEEPT worden maar getild en op de plek worden gezet. De scherpe hoeken van de doelen maken gaten in de mat en dat is niet de bedoeling.
- Aan het einde van de training moeten alle doelen weer op de daarvoor bestemde plaats achter de omheining. Op 1 locatie is nog geen hek, deze wordt nog wel geplaatst.
Naar een goede voorziening om de doelen verrijdbaar te maken wordt gekeken, tot die tijd is het tillen.
- Als er na de training, wedstrijd of gewoon overdag op recreatief gevoetbald wordt gebruik dan de beide grote doelen en haal geen kleine doelen achter de omheining vandaan.
- Als de bal achter de omheiding komt zorg er dan voor dat je niet het veld op loopt met de schoenen vol grond of bagger, zand hoort niet thuis een een kunstgrasveld.

We starten met het spelen op het grote veld en zullen op termijn ook de E,F en andere 7 tallen erop laten spelen. Het verrijdbaar maken van de kleine doelen is hierbij van belang om zo ook de velden op zaterdagmorgen speelklaar te maken. Hulp van trainers en leiders is hierbij dan gevraagd.

Voor de komende week zal er nog geen licht op het veld zijn, wil je trainen, begin dan wat vroeger en gebruik dan ook het 3e veld. Teams welke eerder starten gaan naar achteren lijkt me een goede afspraak.

Laten we zuinig zijn op onze kunstgrasmat,

Veel succes en voetbalplezier op het nieuwe veld.
Het bestuur.