U bent hier: Van de voorzitter. Kunstgras.

Van de voorzitter. Kunstgras.

Maandag 29 juni heeft de gemeenteraad definitief groen licht gegeven voor realisatie kunstgras SV Ens. De aanbesteding aanleg kunstgras is binnen de begroting gebleven wat een voorwaarde was voor de gemeente raad. Op 1 juli is de hoofdaannemer bekend geworden; de Sallandse. Op woensdag 9 juli starten we met afgraven grond trainingsveld naar het Ensyfair terrein. Onze plaatselijke loonwerkers Cintegro/De Lange/Haagsma gaan de klus klaren. Ook Flevoplant Goossens en Michel Oomen zullen hun materiaal ter beschikking stellen. Daarnaast zijn er een aantal boeren/vrijwilligers bereid gevonden met tractoren en kippers de grond te gaan vervoeren. De ploeg van zelfwerkzaamheid onder aanvoering van Johan Koomen/Martin Verhagen en Piet Botman denken dat de klus in 3 dagen geklaard kan worden. De afgegraven grond zal door de bossage's en over de Zuiderringweg naar het Ensyfair terrein worden gebracht. (kortste route) De vraag voor verkeer regelaars om alles veilig te laten verlopen is uitgezet bij de avond 4 daagse. Na volgend weekend zal de aannemer starten met aanleg kunstgras veld.

De oplevering voor het kunstgrasveld staat gepland voor 22 september dit jaar (afhankelijk van weer omstandigheden). Als bestuur willen wij dan ook alle vrijwilligers bedanken die zich op wat voor manier dan ook hebben ingezet voor realisatie kunstgras.

Binnen kort meer nieuws over vorderingen werkzaamheden.

met vriendelijke groeten,
Klaas Jan Loosman